Fagartikkel Leiingspraksis i vidaregåande skule – om å leie kunnskapsutvikling i kollegiet Det er kanskje ikkje kunnskap som er mangelvare i vidaregåande skule, men heller leiing som fremjar kunnskapsdeling i kollegia. Skuleleiarar kan gjere ein stor skilnad gjennom ulike måtar å leie på. Publisert: 15.09.2022 Hentet fra Bedre skole 2/2022
Fagartikkel Fagfornyelsen – utfordringer og muligheter for skoleledere Skolen møter i dag et fornyet krav om omstilling og effektivisering av ressursbruken, samtidig som det forventes en kontinuerlig utvikling. En skoleleder må håndtere både behov for stabilitet og krav om forandring innenfor et felt med sterke spenninger. Publisert: 22.03.2021 Hentet fra Bedre skole 4/2020
Fagartikkel Aktivitetsplikten i praksis Aktivitetsplikten dreier seg om at den enkelte skole må vurdere risiko og sannsynlighet for at krenkelser som mobbing, vold, diskriminering og trakassering kan finne sted i egen virksomhet. Publisert: 03.08.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret