Fagfellevurdert Barnehagelæreres profesjonsspråk i foreldresamtalen: Faglig nok for hvem? Hva kjennetegner barnehagelærerens profesjonsspråk i foreldresamtalen, og hvordan kan samtaleanalytisk forskning bidra til større nyanser i debatten om profesjonsspråkets faglighet? Publisert: 21.05.2024 Hentet fra Forskning og Forandring (Vol. 7) 1/2024
Fagartikkel Læring i barnehagen – er det så nytt? Når vi diskuterer leik og læring i barnehagen, er ikkje diskusjonen så ny som vi trur. Publisert: 28.03.2023 Hentet fra Første steg 4/2022
Fagartikkel Ta glede og humor på fullt alvor Barn skal ifølge rammeplanen få oppleve glede og humor gjennom leken. Det kan gjøres ved spillopper, vitser, ordspill og kroppslig lek. Publisert: 08.09.2021 Hentet fra Første steg 4/2020
Fagfellevurdert Danningsbegrepet i barnehagenes årsplaner – en diskursanalytisk tilnærming Denne artikkelen viser at det er utfordrende for barnehagene å fortolke og konkretisere danningsbegrepet i årsplanene. Publisert: 03.12.2015 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 11) 2015