Artikkel Vil bygge sterkere undervisningskultur Flere av årets meritterte undervisere var samlet i Forskningsparken, hvor kunnskap og erfaringer ble delt gjennom forumet Pedagogisk akademi. Publisert: 28.11.2024 Hentet fra UiT Norges arktiske universitet
Artikkel Høytlesing i norsktimen på ungdomsskolen? Så absolutt, mener forsker Av og til må vi stole på at det å lese sammen, oppleve en tekst og snakke sammen om den, er mer enn nok, mener leseforsker Monica Gundersen Mitchell. Hun oppfordrer lærere til å lese høyt på ungdomsskolen. Publisert: 02.11.2022 Hentet fra Lesesenteret
Artikkel Alvorlige mangler ved kartleggingsinstrumenter i norsk skole – Lærerne som skal vurdere og tilrettelegge for barns læring og utvikling i lesing og sosiale ferdigheter har i stor grad basert seg på kartleggingsinstrumenter uten dokumentasjon av hvilken kvalitet de har, sier stipendiat Anne Arnesen ved Institutt for spesialpedagogikk. Dette har foregått i årevis uten at noen nødvendigvis har tenkt over det. Publisert: 01.03.2018 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo