Fagfellevurdert Selvregulering som pedagogisk formål: Diskursive fornyelser i «Fremtidens skole» Gjennom en diskursanalyse av Ludvigsen-utvalgets utredning Fremtidens skole (NOU 2015: 8) viser vi hvordan forventningene til fremtidens elever rammes inn av både danningsorienterte og nyliberale diskurser. Publisert: 11.03.2022 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk vol. 6/ 2020
Artikkel På leit etter læringsmiljøet i barnehagen "Læringsmiljøet i barnehagen består av de kulturelle, relasjonelle og fysiske forholdene i barnehagen som har betydning for barns utvikling, lek og læring." Publisert: 03.11.2015 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel - For mye individuelt arbeid Ungdomsskoleelevene mangler opplæring i å være selvregulert når det gjelder arbeidsplaner og muntlig framføring. Publisert: 16.12.2014 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet