Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Barnetrinn (2)
  • Skoleutvikling (2)
  • Engelsk (1)
  • Læreplaner (1)
  • Organisering (1)
  • Overgangsfaser (1)
  • Pedagogiske program (1)
  • Skriving (1)
  • Språkvansker (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (2)

Artikkelforfatter

  • Anne Håland † (1)
  • Camilla Bjørke (1)
  • Gro-Anita Myklevold (1)
  • Iris Hansson Myran (1)
Fagartikkel

Skriving fra første dag – hvis skolen er forberedt

Når skolestarterne spent rusler inn skoleporten for første gang, har de med seg en rekke erfaringer med skriftspråket fra sine barnehageår. Ved å la elevene få skrive fra skolestart anerkjenner skolen skolestarternes erfaringer og bygger videre på disse.

Publisert: 24.01.2018 Hentet fra Bedre skole 1/2018
Fagartikkel

20 år med engelskundervisning på 1. trinn: Har vi grunn til å feire?

Norge var tidlig ute med å innføre engelsk på 1. trinn. Men etter 20 år med engelsk for seksåringene har man i liten grad undersøkt hvilke praksiser som preger engelskundervisningen og om disse er læringsfremmende.

Publisert: 10.01.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo