Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Motivasjon (2)
  • Skoleutvikling (2)
  • Arbeidsvilkår (1)
  • Demokrati og medvirkning (1)
  • Lærerutdanning (1)
  • Ny som lærer (1)
  • Samspill og relasjoner (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (2)

Artikkelforfatter

  • Gregor Maxwell (1)
  • Jessica Aspfors (1)
  • Robert Mjelde Flatås (1)
  • Yngve Antonsen (1)
Fagartikkel

Masterlærernes bidrag til skoleutviklingen

Grunnskolelærere med mastergrad har ulik grad av støtte og samarbeid med kolleger i yrkesstarten. Etter fem år bidrar de til profesjonell læring og skoleutvikling, men er kritiske til for mye toppstyring.

Publisert: 26.05.2025 Hentet fra Bedre skole 2/2024
Fagartikkel

Nysgjerrige elever i fremtidens skole

Når «fremtidens skole» i disse dager diskuteres i ulike utvalg, er det på høy tid å diskutere hvilke «danningselementer» som skal være med. Da er det viktig å huske at skolens bidrag til danning først og fremst skjer gjennom skolefagene.

Publisert: 11.07.2016 Hentet fra Bedre skole 1/2016
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo