Artikkel Fagforeninger mangler faglig innflytelse Det ligger mye makt i å representere store profesjonsgrupper, men fagforeningene har svake strategier for å drive faglig utvikling på arbeidsplassnivå. Publisert: 08.03.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Vanlige barn gjøres til problembarn Forskere er kritiske til den økende bruken av standardiserte programmer for å forebygge og løse problemer i skoler og barnehager. Publisert: 24.09.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik bør fremtidsskolen være Skoleforskere ved OsloMet om hva som må til for å skape den beste skolen for fremtiden. Publisert: 11.06.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Nasjonale prøver endrer den norske skolen Norske skoleelever testes stadig oftere. Tilgangen til resultater fra prøver og tester skaper nye rutiner, og får større plass i norske skoler, ifølge forsker bak ny studie. Publisert: 03.05.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ønsker mer læringsfellesskap i lærerutdanningen Rektorer, praksislærere og lærerutdannere bør samarbeide tettere om både teori og praksis for å gi lærerstudentene et bedre læringsmiljø. Publisert: 05.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Skoleforskernes ni råd til politikerne: Slik blir norsk skole bedre Færre tester, flere lærere og stipend til erfarne lærere er noen av rådene. Publisert: 20.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten + Praksis