Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Matematikk (2)
  • Skriving (2)
  • Barnetrinn (1)

Artikkelkilde

  • Nordic Journal of Literacy Research (2)

Artikkelforfatter

  • Gro Ulland (1)
  • Marianne Røskeland (1)
  • Rune Herheim (1)
  • Sindre Dagsland (1)
Fagfellevurdert

Aspekt som analytisk tilnærming til utforskende elevtekster

Når elever blir bedt om å utforske noe i en skriveoppgave kommer det til syne en spenning mellom det utforskende som prosess eller produkt: En utforskende tekst (som tekstlig produkt) og en utforskende aktivitet (prosess) er ikke nødvendigvis det samme.

Publisert: 25.11.2020 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 5) 2/2019
Fagfellevurdert

Språk teller! Om hvordan elever løser, tenker rundt og skriver om et regnestykke

Hvilken betydning har skrivning i matematikk? Er det sammenheng mellom måten elever uttrykker seg skriftlig på i forbindelse med oppgaveløsning i matematikk og elevenes matematikkforståelse?

Publisert: 09.04.2019 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 4) 1/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo