Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Skriving (2)
  • Studieforberedende (2)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Læreplaner (1)
  • Norsk (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (2)

Artikkelforfatter

  • Evy Jøsok (1)
  • Hjalmar Eiksund (1)
  • Kristin Kibsgaard Sjøhelle (1)
  • Lisbeth Elvebakk (1)
  • Tor Arne Haugen (1)
Fagfellevurdert

Tekstmarkering, kommentarar og metaspråk – elevrespons i skriving av fagartikkel på vg2

Korleis kommenterer elevane tekstane til kvarandre, kva tekstaspekt blir vektlagde og kva metaspråk blir nytta? Og kva kan dette seie oss om tekstvurderingskompetansen til elevane?

Publisert: 06.02.2025 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 18) 2/2024
Fagfellevurdert

“Et bra prosjekt som har gjort meg til en bedre skriver” - arbeid med skrivestrategier i videregående skole

Arbeidet med skriverammer har satt i gang betydningsfulle samtaler rundt skriving og tekstkompetanse både i kollegiet og i klasserommene.

Publisert: 02.01.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 1/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo