Fagartikkel Språkstimulering i et literacy-perspektiv i overgangen barnehage–skole Denne artikkelen omhandler forskning som viser hvordan hjem og barnehage sammen kan tilrettelegge en god språkkultur for å skape den best mulige læringsplattformen for barnehagebarnet i et fremtidig skoleløp. Publisert: 26.05.2021 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2017
Fagartikkel Oppdagande skriving i barnehagen Femåringar som har fått leike med skriving i barnehagen lærer lettare å lese på skulen. Men kva er forklaringa på at enkelte barn begynner å skrive før andre? Publisert: 15.04.2021 Hentet fra Første steg 2/2019
Fagartikkel «Playful learning» på norsk Barn i førskolealder lærer både gjennom fri og veiledet lek, ifølge den amerikanske forskningstradisjonen og pedagogikken «Playful learning». Hva er «Playful learning» og hvordan passer denne tilnærmingen med den norske rammeplanen? Publisert: 19.10.2016 Hentet fra Læringsmiljøsenteret