Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Forskning og metode (2)
  • Læreplaner (2)
  • Studieforberedende (2)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Læremidler (1)
  • Norsk (1)
  • Skriving (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Nordic Journal of Literacy Research (1)

Artikkelforfatter

  • Aslaug Fodstad Gourvennec (1)
  • Ingrid Svennevig Hagen (1)
Fagartikkel

Eleven som forsker − bibliotekaren som veileder

Når elevenes forskningsprosjekter starter i skolebiblioteket, blir elevene oppmerksomme på bibliotekarens rolle som medspiller i forskningsarbeidet. Ved Elvebakken videregående skole har denne arbeidsmåten gitt klare resultater.

Publisert: 16.12.2024 Hentet fra Bedre skole 2/2024
Fagfellevurdert

Litteraturfaglig praksis: Avgangselevers retrospektive blikk på arbeid med litterære tekster i videregående skole.

Norskfaget står for den mest omfattende og systematiske undervisningen i litteratur i den norske skolen, og arbeid med litterære tekster har tradisjonelt utgjort en sentral del av morsmålsfaget.

Publisert: 12.08.2022 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 2) 2016
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo