Artikkel Ulike tilbud til elever med særskilte opplæringsbehov Kommuner forvalter opplæringslova og -forskrift svært forskjellig. Det bidrar til ulikheter i tjenestetilbud. Elever med særskilte opplæringsbehov blir særlig berørt. Det viser en undersøkelse utført av Agenda Kaupang på oppdrag fra Statped. Publisert: 05.04.2017 Hentet fra Statped
Artikkel Inkludering – et pedagogisk og moralsk prosjekt All forskning om inkludering sier at det trengs mer kunnskap, utviklingsarbeid, dokumentasjon og bedre samarbeid mellom aktørene. Likevel sitter inkludering like mye i hjertet som i hodet. Publisert: 10.02.2014 Hentet fra Statped
Artikkel En inkluderende skole I Norge har vi bred politisk enighet om at grunnskolen skal være en inkluderende skole. Ledere og lærere i skolen slutter i all hovedsak lojalt opp om dette prinsippet. I den pedagogiske praksisen oppstår det likevel situasjoner hvor noen stiller spørsmål om skolen faktisk er inkluderende for alle elever. Publisert: 25.11.2013 Hentet fra Læringsmiljøsenteret