Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Naturfag (2)
  • Vurdering (2)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • NorDiNa (1)

Artikkelforfatter

  • Eva Nyberg (1)
  • Jan Alexis Nielsen (1)
  • Jens Dolin (1)
  • Marlene Sjöberg (1)
  • Åke Ingerman (1)
Svensk — Fagfellevurdert

Kvalitativa skillnader i lärares samtal om bedömning och elevers kunnande i naturvetenskap

När undervisning och bedömning av elevers kunnande erfars som ömsesidigt samspelande, kan undervisningens tematiska innehållssekvenser ses som gemensamt bidragande till elevers utveckling av förståelse för naturvetenskap och dess karaktär.

Publisert: 01.02.2018 Hentet fra NorDiNa (Vol. 14) 1/2018
Dansk — Fagfellevurdert

Evaluering af naturfaglige kompetencer

De siste tiårene har naturfagsdidaktikken utviklet seg i retning av et fokus på kompetanser, definert som "uttrykk for evne til å handle vitenbasert i bestemte, autentiske situasjoner". Essensen i faglige kompetanser er, som forfatterne skriver, at de forsøker å fange opp det allmenne i faget, det som er hevet over det konkrete innholdet.

Publisert: 01.09.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 3/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo