Engelsk — Fagfellevurdert Exploring Professional Commitment and Passion Among Norwegian High School Teachers Hvordan står relasjonell tillit, læreres følelsesmessige forpliktelse til skoleorganisasjonen og deres pedagogiske mestringstro i sammenheng med påvirkning av det profesjonelle engasjementet? Publisert: 11.08.2025 Hentet fra Professions and Professionalism (P&P) (Vol. 15) 1/2025
Fagartikkel Lærerens ulike roller – for mange, for motstridende Skolen har et overbelastningsproblem. Problemet skyldes i hovedsak et misforhold mellom forventninger til hva skolen skal yte, og hva som er mulig. Lærere i videregående skoles som opplever rollekonflikt, rapporterer gjerne om stress, frykt for å krenke elever og tanker om å slutte i læreryrket. Publisert: 28.05.2025 Hentet fra Bedre skole 1/2025
Fagfellevurdert Vurdering for læring i norskfaget: Hva kjennetegner norsklæreres skriftlige tilbakemeldinger til egne elever? I hvilken grad gir lærerne skriftlige tilbakemeldinger som retter seg mot målet med opplæringen og i hvilken grad inneholder de konkrete råd og instrukser som kan hjelpe elevene til å komme nærmere målet? Publisert: 01.05.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 1/2017