Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Kilder Chevron
  • Anniken Furberg Chevron

Anniken Furberg

Anniken Furberg er førsteamanuensis ved ILS. Hennes forskningsinteresser er knyttet til undervisning og læring i teknologirike omgivelser, læring med representasjoner og digitale ressurser i naturfag, samt læreres utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanse. Epost: anniken.furberg@ils.uio.no

Fagartikkel

Læreres undervisning om tverrfaglige tema – erfaringer fra en klasseromsstudie

En studie viser at lærere lar elevers hverdagserfaringer og forforståelser få god plass i undervisningen og klasseromssamtalene rundt de tverrfaglige temaene. En viktig utfordring blir å skape tydeligere koplinger mellom hverdagserfaringer og fagkunnskap.

Publisert: 05.04.2024 Hentet fra Bedre skole 4/2023
Engelsk — Fagfellevurdert

Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches

Hvordan kan teoretiske og analytiske rammer gjøre oss i stand til å undersøke nye sider ved bruk av representasjoner i undervisning og læring av naturfag?

Publisert: 27.04.2020 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 3/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo