Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Kilder Chevron
  • Hjørdis Hjukse Chevron

Hjørdis Hjukse

Prosjektleder e@usn, Høgskolen i Sørøst-Norge
hjordis.hjukse@usn.no

Engelsk — Fagfellevurdert

Teacher educator in a digital age: A study of transformative agency

Digital utvikling skaper store muligheter innen læring dersom den brukes strategisk. Det kan imidlertid også føre til at studenter drukner i digitale arkiver, kaster bort tid på formålsløse søk, sliter med å skille verifiserbar informasjon fra falsk og bruker kopier- og lim inn når de svarer på oppgaver.

Publisert: 07.04.2022 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 17) 1/2022
Fagfellevurdert

Teknologi og nye undervisningspraksiser: Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjon

Kan videofortellinger fungere som springbrett for refleksjonsprosesser i lærerkollegier, og dermed stimulere til praksisutvikling?

Publisert: 01.06.2018 Hentet fra Uniped (Vol. 41) 2/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo