Fagfellevurdert Tidlig språkkartlegging, til barnets beste? Argumentene som brukes for eller mot språkkartlegging i barnehagealder har ofte grunnlag i ulike faglige og ideologiske ståsteder, og debatten domineres gjerne av polariserte ytterpunkter. Publisert: 30.09.2018 Hentet fra Norsk Tidsskrift for Logopedi 4/2018
Fagfellevurdert Spesifikke språkvansker – en begrepsavklaring Denne artikkelen gir en kort oversikt over fagfeltet spesifikke språkvansker per i dag. Publisert: 09.02.2016 Hentet fra Norsk Tidsskrift for Logopedi 1/2016
Fagfellevurdert Ordforråd i førskolealder og senere leseferdigheter – En metaanalytisk tilnærming Hvilken sammenheng er det mellom barns ferdigheter i muntlig språk i førskolealder og de leseferdighetene de utvikler senere i utdanningsløpet? Forskere i denne artikkelen har analysert flere studier som har gått over flere år og har funnet flere klare sammenhenger mellom talespråklige ferdigheter, ordavkoding og leseforståelse. Publisert: 02.03.2011 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2011