Artikkel Slik kan elever lære kritisk tenkning Barn og unges hverdag preges av rask informasjonsflyt. Når lærere skal bruke nyheter i arbeidet med kritisk tenking er det viktig at de trekker veksler på elevenes egne erfaringer. Publisert: 16.08.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Blir det meir læring av Minecraft i skulen? Bruken av Minecraft grip om seg i skulen, men det gir ikkje nødvendigvis meir læring. Publisert: 25.05.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Nedbyggingen av skoler og barnehager for hørselshemmede hindrer likestilling Nedbyggingen av skoler og barnehager for hørselshemmede har ført til mangel på tegnspråklige miljøer. Professor Hilde Haualand mener dette hindrer likestilling mellom hørende og hørselshemmede. Publisert: 13.01.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Dette må fremtidens lærere kunne Godt faglig innhold på lærerutdanningen er ikke nok for å utdanne profesjonelle lærere. Publisert: 18.11.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Frafallsstudie med overraskende funn Medelever er avgjørende for elevers motivasjon på flerkulturelle videregående skoler, ifølge fersk studie. Publisert: 15.09.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvordan få unge til å delta mer i demokratiet? Skoleelever lærer mye fakta om demokratiet, men det er ikke avgjørende for at unge deltar i demokratiet. Publisert: 09.03.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvordan kan elever lære mer om livsmestring? Ny forskning skal hjelpe lærere med å undervise elever til å tenke kritisk om kroppsidealer og bruk av sosiale medier. Publisert: 08.01.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hjemmeskole under korona: Lærerne brukte mer tid på å forberede undervisningen En fersk spørreundersøkelse blant lærere i grunnskolen viser at lærere på alle trinn brukte langt mer tid på å forberede undervisningen i tiden med hjemmeskole, enn de normalt sett gjør. Publisert: 14.06.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hjemmeskole under korona: De minste elevene hadde minst kontakt med læreren En fersk spørreundersøkelse blant foreldre i grunnskolen viser stor forskjell i hvor mye kontakt de eldste og de yngste elevene hadde med læreren sin. Publisert: 10.05.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet, Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Stengte barnehager: Trangbodde familier sliter mest og ansatte er bekymret for smitte Ferske undersøkelser viser hvordan koronakrisen påvirker hverdagslivet. Publisert: 28.04.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale – Vi vet for lite om barn og unges digitale hverdagsliv Halla B. Holmarsdottir skal undersøke hvordan teknologi påvirker barn og unges liv. Publisert: 08.03.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet