Fagfellevurdert Skolens møte med elever som strever med skolevegring Hvordan opplever lærere at skolen møter elever som strever med skolevegring? Artikkelen er basert på intervjuer med lærere i barne- og ungdomstrinnet fra seks fylker i Norge høsten 2019. Funnene viser at det ofte ikke skilles mellom skulk og skolevegring, noe som får konsekvenser for hvordan lærerne møter elever som engster seg for å gå på skolen. Publisert: 08.04.2021 Hentet fra Psykologi i kommunen 2/2020
Fagfellevurdert Vokabularstimuleringstiltak for barn med Down syndrom: Hva sier forskningen? Vokabular synes å være av avgjørende betydning for hvordan barn med Down syndrom utvikler seg og fungerer innenfor en rekke områder, som f.eks. språk- og leseferdigheter, sosial fungering samt kvaliteten på inkluderingen i skolen. Publisert: 01.03.2017 Hentet fra Norsk Tidsskrift for Logopedi 1/2017