Artikkel Foreldre må snakke mer om det positive ved skjermbruk – Når barn og voksne snakker sammen om skjermbruk og spilling handler det ofte om regler om når, og hvor lenge de kan være på skjerm. Ikke om hva de gjør. Publisert: 24.11.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik håndterer muslimske jenter negativ sosial kontroll Ny forskning viser hvordan unge muslimske jenter håndterer at andre forsøker å sette begrensninger for hvordan de lever sine liv. Publisert: 09.10.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Ungdom betaler en høy pris for å lojalt følge smittevernreglene Ungdom hadde god kunnskap om smittevern, men rapporterte om dramatisk lav livskvalitet etter at samfunnet stengte ned, ifølge ny studie. Publisert: 16.09.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Stengte barnehager: Trangbodde familier sliter mest og ansatte er bekymret for smitte Ferske undersøkelser viser hvordan koronakrisen påvirker hverdagslivet. Publisert: 28.04.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Fire tiltak for å forebygge radikalisering Forebyggingen mot radikalisering og terrorhandlinger må begynne lenge før personer er aktive på ekstremistiske nettsteder, mener forsker. Publisert: 09.09.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hverdagslivet må få større plass når fagfolk skal hjelpe barn og unge Det er livet hjemme, på skolen og blant venner som er viktigst for barn og unge. Barn lever sine liv på tvers av slik de offentlige tjenestene er organisert, påpeker forskere. Publisert: 18.06.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Tidlig barnehagestart gir forsprang Barn som begynner tidlig i barnehagen, får bedre logiske ferdigheter. Publisert: 16.10.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Flyktningkvinner kommer raskere i jobb i Norden Introduksjonsprogrammene bidrar til at flyktningkvinner kommer raskere i jobb i Norge og Sverige enn i andre europeiske land, ifølge ny rapport. Publisert: 11.09.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Skoleforskernes ni råd til politikerne: Slik blir norsk skole bedre Færre tester, flere lærere og stipend til erfarne lærere er noen av rådene. Publisert: 20.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten + Praksis