Artikkel Mange elever kan ikke bruke verktøy Mange elever vet ikke hva en høvel er, og enda færre kan bruke den. Manglende kompetanse blant lærerne, for store klasser og lite penger har ført til at færre lærer tresløyd. Publisert: 20.11.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Kan øyebevegelsene til barna avsløre autisme? Ny metode kan ha stort potensial, ifølge forskere. Publisert: 05.09.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Grammatikkverktøy gir ikke bedre lesbarhet Dataverktøy for kontroll av grammatikk og lesbarhet bedrer rettskrivingen, men gjør ikke teksten lettere å lese, viser forskning ved OsloMet. Publisert: 25.08.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Mangler kompetanse om universell utforming av digitale læremidler Lærere i høyere utdanning er positive til universell utforming av informasjons- og kommunikasjonsteknologi, men mangler kompetanse, får for lite støtte og opplever at det ikke er prioritert. Publisert: 05.02.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet