Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Kilder Chevron
  • Kari Beate Remmen Chevron

Kari Beate Remmen

Kari Beate Remmen er førsteamanuensis ved ILS. Hun har deltatt i flere FoU prosjekter knyttet til uteundervisning på ungdoms- og videregående trinn med sikte på å gjøre naturfag mer interessant og relevant for elevene. Epost: k.b.remmen@ils.uio.no

Fagartikkel

Kjemi i skolegården – hvordan utvide et klassisk laboratoriefag

Uteundervisning i naturfag har ofte som mål å gi elevene naturopplevelser eller at de skal lære om bærekraftig utvikling. Men også kjemiundervisning kan gjennomføres utendørs, gjerne innenfor skolens eget område.

Publisert: 10.12.2024 Hentet fra Bedre skole 3/2024
Engelsk — Fagfellevurdert

Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches

Hvordan kan teoretiske og analytiske rammer gjøre oss i stand til å undersøke nye sider ved bruk av representasjoner i undervisning og læring av naturfag?

Publisert: 27.04.2020 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 3/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo