Fagartikkel Smågruppeundervisning i matematikk bedrer elevenes læringsresultater Økt lærertetthet gir ikke uten videre bedre læring. Man må også endre måten å arbeide på. Et prosjekt innenfor matematikkundervisning i småskolen er et eksempel på hvordan ekstra lærerressurser kan brukes for å bedre elevenes resultater. Publisert: 08.11.2023 Hentet fra Bedre skole 2/2023
Fagfellevurdert Tverrfaglig samarbeid – da NAV flyttet inn i videregående skoler Forsøksordningen med NAV-veiledere i videregående skole er en nyere ordning hvor det ble etablert et formelt samarbeid mellom videregående skoler og NAV for å hjelpe utsatte elever. Vi undersøker om ordningen har bidratt til å holde flere elever lengre i videregående skole og redusert andelen som er inaktive. Publisert: 08.03.2021 Hentet fra Søkelys på arbeidslivet (Vol. 37) 4/2020
Fagfellevurdert Samfunnsviteres og humanisters overgang til arbeidsmarkedet Nyutdannede humanister og samfunnsvitere rammes ikke i særlig større grad enn andre masterutdannede av arbeidsledighet, men de er mer utsatt for andre former for mistilpasning i arbeidsmarkedet, som ufrivillig deltid og irrelevant arbeid. Publisert: 01.09.2016 Hentet fra Søkelys på arbeidslivet (Vol. 33) 4/2016