Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Kilder Chevron
  • Øyvind Førland Standal Chevron

Øyvind Førland Standal

Øyvind Førland Standal er professor i kroppsøving ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet — storbyuniversitetet. Han er forfattar av bøkene Inkluderende kroppsøving (saman med Gro Rugseth) og Phenomenology and pedagogy in physical education.

Fagartikkel

Kva kroppsleg læring eigentleg er

Kroppsleg læring kjem inn i dei nye læreplanane som ein del av kjerneelementa i kroppsøving. Det å tileigne seg motorisk kompetanse og øve på ferdigheiter i ulike bevegelsesaktivitetar er ikkje nytt innanfor kroppsøvingsfaget. Det nye er at kroppsleg læring no føreset at elevane skal legge merke til og uttrykke eigne erfaringar med å delta og lære i bevegelse.

Publisert: 08.12.2020 Hentet fra Bedre skole 3/2019
Fagfellevurdert

«Det er gøy å løpe med venner» - Elever med utviklingshemminger og deres erfaringer i kroppsøving

Hvilke erfaringer har elever med utviklingshemminger med kroppsøvingsfaget? Denne artikkelen utforsker elevenes erfaringer.

Publisert: 04.11.2020 Hentet fra Spesialpedagogikk 2/2019
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo