Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Kilder Chevron
  • Hilde Witsø Chevron

Hilde Witsø

Hilde Witsø er universitetslektor ved Universitetet i Agder.

Fagfellevurdert

Lærings- og arbeidsvaner hos lærlinger

Denne studien viser at når lærlingene dokumenterer eget læringsarbeidet ved å bruke elektroniske oppfølgingsverktøy, så styrkes lærings- og arbeidsvanene deres. I tillegg  styrkes forståelsen av oppgaven som fremtidig yrkesutøver  og kommunikasjonen mellom lærlingen og veileder.

Publisert: 02.08.2017 Hentet fra Nordic Journal of Vocational Education and Training (NJVET) Vol. 7, 1/2017
Fagfellevurdert

Er stasjonsopplæring i videregående skole en metode som er egnet til å støtte yrkesfageleven i vurdering av egen læring?

Stasjonsopplæring er godt egnet til å fremme egenvurdering fordi den er klart strukturert og innbefatter dokumentasjon av det eleven har gjort. Når eleven registrerer hva hun/han har gjort,  tvinger det fram refleksjon over egen praksis og bevisstgjør samtidig den tause kunnskapen de besitter.

Publisert: 16.02.2015 Hentet fra Nordic Journal of Vocational Education and Training (NJVET) (Vol. 5) 1/2015
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo