Fagfellevurdert Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner Hvordan forstår mødre til barn med vedtak om spesialundervisning seg selv i overgangene fra barnehage til videregående skole? Publisert: 30.05.2023 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2022
Fagfellevurdert Læreres vurderinger av ulike elevgrupper i skolen Det er i en rekke nasjonale og internasjonale studier dokumentert at læreres oppfatninger og forventninger til elever har betydning for elevenes utvikling. Kan lærernes vurderinger av elevenes sosiale og faglige nivå bidra til både å inkludere og ekskludere elever? Publisert: 23.11.2017 Hentet fra Paideia Vol 13. 1/2017
Fagfellevurdert Voldelige jenters opplevelse av skolen som arena for læring og sosialt samspill Jenter med voldelig atferd trives dårligere, føler seg mer isolert og opplever sitt klassemiljø og relasjoner til medelever dårligere enn det gutter med voldelig atferd gjør. Publisert: 03.05.2016 Hentet fra Spesialpedagogikk 3/2016