Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)
  • Kronikk (1)

Artikkeltema

  • Atferd (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Mobbing (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Psykisk helse (1)
  • Rådgivingstjeneste (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Tester og kartlegging (1)

Artikkelkilde

  • Psykologi i kommunen (1)
  • Spesialpedagogikk (1)
  • forskning.no (1)

Artikkelforfatter

  • Anne Arnesen (3)
  • Agathe Backer-Grøndahl (1)
  • Anette Arnesen Grønlie (1)
  • Asgeir Røyrhus Olseth (1)
  • Mari-Anne Sørlie (1)
  • Monica Melby-Lervåg (1)
  • Terje Ogden (1)
  • Thormod Idsøe (1)
  • Truls Tømmerås (1)
  • Wilhelm Meek-Hansen (1)
Fagfellevurdert

Forebyggende hjelpetiltak under korona våren 2020

Denne studien undersøkte hvordan foreldre som mottok et forebyggende foreldrerådgivningstiltak opplevde at koronapandemien og smittevernstiltakene våren 2020 påvirket familien.

Publisert: 06.04.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 1/2022
Kronikk

Skoletester har stor betydning for barns utdanning og fremtid

Det er oppsiktsvekkende at en som innehar stillingen med høyest akademisk rang i Norge synes at dokumentasjon på testkvalitet ikke trenger å være publisert for å være tilstrekkelig.

Publisert: 10.04.2018 Hentet fra forskning.no
Fagartikkel

Skoleledere om PALS

Denne artikkelen bygger på en spørreskjemaundersøkelse artikkelforfatterne har gjennomført overfor 149 rektorer med inntil ni års erfaring fra arbeid med den skoleomfattende PALS-modellen (positiv atferd, støttende læringsmiljø og samhandling i skolen). Rektorene svarte på hvilken nytte skolen deres har hatt av PALS og tok stilling til fremsatt kritikk av modellen.

Publisert: 21.01.2014 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2014
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo