Fagartikkel Digitale læreplaner og læreres handlingsrom Hva skjer når innholdet i læreplanene går fra papir til å bli presentert gjennom en digital plattform, og kompetanseutvikling tilbys som digitale pakker? To eksempler fra nettsidene til Utdanningsdirektoratet blir undersøkt. Publisert: 05.09.2024 Hentet fra Bedre skole 1/2024
Engelsk — Fagfellevurdert Committing to School Development: Social and Material Entanglements Ståstedsanalyse (Point of View analysis) er et prosessverktøy utviklet av det norske Utdanningsdirektoratet for å hjelpe skoler til å identifisere områder for skoleutvikling. Publisert: 11.12.2018 Hentet fra Nordic Journal of Comparative and International Education (Vol. 2) 2-3/2018
Fagfellevurdert Et kunnskapsgrunnlag for skoleledelse Utfordringen for de som tilbyr utdanning for skoleledere er at den både skal gi kvalifisering til best mulig håndtering av det som er, og samtidig bidra til utvikling av en refleksiv og kritisk rolle for å kunne forstå og endre. Publisert: 10.12.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 4/2016