Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Søk Alle artikler Temaer Kilder
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Spesialundervisning (2)
  • FAS (Faglig Administrativt Støttesystem) (1)

Artikkelkilde

  • Nordic Journal of Social Research (NJSR) (1)
  • Spesialpedagogikk (1)

Artikkelforfatter

  • Hege Knudsmoen (2)
  • Eva Simonsen (1)
  • Hilde Forfang (1)
  • Thomas Nordahl (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

Why Michel Foucault in Norwegian Special-Education Research?

Denne artikkelen ser på hvilken betydning den franske filosofen Michel Foucault kan ha for spesialpedagogikken i Norge.

Publisert: 01.04.2016 Hentet fra Nordic Journal of Social Research (NJSR) Nordic Journal of Social Research Vol. 7/2016
Fagfellevurdert

«Med rom for alle» Kvalitetssikring av spesialundervisning i Lillehammerskolen

Denne artikkelen omhandler et FOU-arbeid som er blitt gjennomført i tidsrommet 2011–2015 i Lillehammer kommune. Vinteren 2011/12 foretok Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Hedmark en evaluering av i hvilken grad skolene oppfyller kravet om å drive tilpasset opplæring, ved å undersøke forholdet mellom ordinær opplæring og spesialundervisning i Lillehammerskolene. Resultatene fra dette arbeidet danner grunnlag for et utviklingsarbeid som fortsatt pågår i kommunen.

Publisert: 21.05.2015 Hentet fra Spesialpedagogikk 3/2015
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

Følg oss på Twitter og Facebook 

 

 

Utdanningsforbundet logo