Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Mangfold og integrering (1)
  • Morsmålsundervisning (1)
  • Norsk som andrespråk (1)
  • Overgangsfaser (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Selvregulering (1)
  • Studieforberedende (1)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Spesialpedagogikk (1)

Artikkelforfatter

  • Hildegunn Fandrem (2)
  • Charlotte H. H. Hancock (1)
  • Lene Vestad (1)
  • Unni Vere Midthassel (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

Upper Secondary Teachers’ Experiences Promoting Belonging and Engagement in Culturally Diverse Classrooms

Hvilke erfaringer har lærere med å fremme tilhørighet og engasjement i flerkulturelle klasser i videregående skole?

Publisert: 21.01.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 15) 2/2021
Fagfellevurdert

Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn

Artikkelen peker på læringsforutsetninger hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn semesteret før skolestart. Det er sett på nivåforskjeller i selvregulering, vokabular og relasjonen vurdert av pedagogen og på samspillet mellom disse aspektene.

Publisert: 20.01.2015 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2015
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo