Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Barnehage (2)
  • Organisering (2)
  • Kollegaveiledning (1)
  • Ledelse (1)
  • Læreplaner (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Første steg (1)
  • Nordisk barnehageforskning (1)

Artikkelforfatter

  • Inger Johanne Riis Tollnes (2)
  • Marit Bøe (1)
  • Ola Gunhildrud Berta (1)
  • Torill Sæterstad (1)
Fagfellevurdert

Alle må med: Styreres erfaringer med å etablere og utvikle profesjonelle læringsfellesskap i barnehagen

Den nasjonale barnehagestrategien legger til grunn at gode barnehager kjennetegnes ved at personalet sammen skal utvikle det pedagogiske arbeidet i profesjonelle læringsfellesskaper, og slik sikre en arbeidsform og prosess som bidrar til å realisere idéen om barnehagen som en lærende organisasjon.

Publisert: 20.03.2025 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol.21) 3/2024
Fagartikkel

Dette er viktig for å få et godt barnehagemiljø

For å få et godt psykososialt barnehagemiljø er det viktig at personalet reflekterer over egen praksis. Praksisfortellinger er et godt verktøy.

Publisert: 11.09.2024 Hentet fra Første steg 1/2024
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo