Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (4)
  • Omtale (3)

Artikkeltema

  • Digitalisering (7)
  • Læremidler (2)
  • Barnehage (1)
  • Demokrati og medvirkning (1)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Likestilling/kjønn/seksualitet (1)
  • Mobbing (1)
  • Naturfag (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Religion/etikk/filosofi (1)
  • SFO/AKS og fritid (1)
  • Samfunnsfag og historie (1)
  • Tester og kartlegging (1)
  • Vurdering (1)

Artikkelkilde

  • OsloMet - storbyuniversitetet (7)

Artikkelforfatter

  • Kari Aamli (7)
Artikkel

Det fordomsfulle språket

Professor Anne Birgitta Nilsen forsker på hatprat og mener vi trenger ukvemsord, men også en språklig bevisstgjøring.

Publisert: 02.01.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Tydelige digitale skillelinjer

OsloMet-forskere har evaluert matematikkeksamen på 10. trinn våren 2018.

Publisert: 03.12.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

- Ungdommer er naive i møte med Instagram

Når de ser at Justin Bieber står i en bokser fra Calvin Klein, oppfatter de dette som et tips til dem og ikke som reklame, sier OsloMet-forsker Lisbeth Elvebakk.

Publisert: 06.11.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale

Digital dømmekraft

Når barn og unge er heldigitale, må arbeidet med digital dømmekraft også være en naturlig del av skolehverdagen.

Publisert: 20.02.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Teknologien utvider virkeligheten

Når elevene holder nettbrettet over bildet av et blad, får de masse fakta om fotosyntesen, og etter hvert skal de selv kunne legge til mer informasjon.

Publisert: 21.04.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale

Flere blikk på digitale verktøy

Stipendiat Tove Lafton mener bruk av digitale verktøy i barnehagen må sees fra flere synsvinkler og ikke bare som udelt positivt eller udelt negativt.

Publisert: 20.01.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale

Nettbasert samarbeidslæring

Hvordan kan man designe et nettbasert kurs for å styrke samarbeidslæring og studentaktivitet?

Publisert: 11.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo