Artikkel Den emosjonelle dimensjonen ved veiledning – Skal vi beholde lærerne i yrket, må de nyutdannede få veiledning i den emosjonelle delen av jobben, mener stipendiat Mette Helleve. Publisert: 07.05.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Mange utfordringer innen yrkesfag Både yrkesfag og yrkesfaglærerutdanningen står foran store utfordringer i fremtiden. Publisert: 11.11.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ønsker mer læringsfellesskap i lærerutdanningen Rektorer, praksislærere og lærerutdannere bør samarbeide tettere om både teori og praksis for å gi lærerstudentene et bedre læringsmiljø. Publisert: 05.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Globale trender og utfordringer Amerikansk professor peker ut sju globale trender innen lærerutdanning, og finsk professor staker ut veien videre. Publisert: 13.11.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hva er musikk godt for? De ønsker å utfordre stereotype oppfatninger og øke refleksjonen rundt musikkens antatte virkninger. Publisert: 04.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Matematikkutdanning gir mestring Synet på egen matematikkunnskap endrer seg i løpet av lærerutdanningen. Publisert: 08.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Nynorsk barnelitteratur i barnehagen Studenter som har arbeidet med nynorske barnebøker, blir mer positive til å lese nynorsk barnelitteratur i barnehagen senere. Publisert: 04.04.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lærerstudenters oppfatning om 0,999… Er 0,999… mindre enn 1 eller lik 1? De fleste har et begrepsbilde som sier at tallet er mindre enn 1, og holder fast på det selv om matematikklæreren deres prøver å fortelle dem det motsatte. Publisert: 07.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale En mer menneskelig matematikk Ved å bringe matematikkhistorie inn i matematikkundervisningen kan faget blir mer menneskelig og interessant for noen elever. Publisert: 20.10.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forbedring av lærerutdanningen Metodikken tilbake i pedagogikkfaget, mer involvering av praksislærere, og sentrale språkdidaktiske temaer i engelsk kan bidra til bedre lærerutdanning. Publisert: 03.05.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lite oppslutning om praksis Førstelektor Kirsten E. Thorsen ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning og professor II Kåre Heggen ved Senter for profesjonsstudier har undersøkt samarbeidet internt på praksisskolene og om praksisopplæring er et felles prosjekt mellom høgskoler og praksisskoler. Publisert: 30.10.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Fokus på fagkompetanse Lærere som kan sine fag, klarer også bedre å tenke helhet og anvende faget. Publisert: 19.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale - Mer enn kunnskapsskole Seniorer har samlet sine erfaringer og skrevet en ny bok for de som er interessert i eller jobber med lærerutdanning. Publisert: 17.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet