Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (2)

Artikkeltema

  • Barnehage (1)
  • Faglig og administrativt støttesystem (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Norsk som andrespråk (1)
  • Spesialundervisning (1)

Artikkelkilde

  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (2)

Artikkelforfatter

  • Kathrine Høegh-Omdal (2)
  • Aina Rødal (1)
  • Marika Vartun (1)
Artikkel

– Jo flere bøker hjemme, desto bedre i norsk

Minoritetsspråklige barnehagebarn med bildebøker hjemme blir bedre i norsk når de begynner i skolen, sier forsker ved Institutt for spesialpedagogikk.

Publisert: 06.03.2018 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel

Barn med spesialundervisning blir oftere undervist av ufaglærte

Rundt 13 prosent på ungdomstrinnet får i dag spesialundervisning. – Da er det alarmerende at kvaliteten på spesialundervisningen ikke får langt større oppmerksomhet og prioritet, sier professor Monica Melby-Lervåg.

Publisert: 22.12.2016 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo