Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Blogg (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Klima og bærekraft (2)
  • Barnetrinn (1)
  • Demokrati og medvirkning (1)
  • Læreplaner (1)
  • Naturfag (1)
  • Samfunnsfag og historie (1)
  • Skriving (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • forskning.no (1)

Artikkelforfatter

  • Kristin Torjesen Marti (2)
  • Erik Knain (1)
Fagfellevurdert

Bærekraftig utvikling i naturfaglige og samfunnsfaglige skriveoppgaver fra grunnskolen

Et bredt bærekraftbegrep – som inkluderer kultur, verdier og natursyn – er viktig for å forstå hvordan den enkelte forholder seg til endring og kan bidra til endring gjennom demokratisk deltakelse.

Publisert: 18.10.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 2/2022
Blogg

Skulen bør la born få uttrykke deira miljøengasjement

Born og unge syner eit stort engasjement og ansvar for klima, og mange forstår berekraft som eit individuelt ansvar. Born treng hjelp til å forstå dei større systemperspektiva i berekraftspørsmål.

Publisert: 14.03.2022 Hentet fra forskning.no
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo