Artikkel Holdningsdannende religionsundervisning Kan religion og etikk i videregående skole fremme dialog, toleranse, respekt og selvrefleksjon hos elevene dersom bare noen få stemmer får dominere i undervisningen? Publisert: 17.05.2020 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole
Artikkel Demokrati, statsmakt og pedagogikk – Tvangsovertakelsen av den private Oslo lærerskole i 1946 er et eksempel på en aktiv stat og «et totalitært demokrati», sier førsteamanuensis Kristin Norseth. Publisert: 26.11.2019 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole
Artikkel Skolen – et verktøy for å kristne Norge Straks krigen var over, skulle det norske samfunnet bygges opp igjen – som et kristent land. Nøkkelen lå i kristendomsundervisningen i skolen. Publisert: 04.11.2019 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole
Artikkel Kontroversielle spørsmål i undervisningen – Ved å ta opp kontroversielle spørsmål i undervisningen, kan lærerne gi elevene en mulighet for demokratisk samhandling, sier stipendiat ved MF, Emil Sætra. Publisert: 05.12.2018 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole
Artikkel Konkurranse påvirker lærernes verdier – En mer konkurransepreget skolepolitikk får konsekvenser for lærernes profesjonelle verdier, sier professor Geir Afdal. Publisert: 11.10.2018 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole