Utdanningsforskning

Siste artikler

Under finner du artikler sortert etter publiseringsdato.

Fagfellevurdert

Veiledningssamtaler med nyutdannede lærere: Hvilke tema prioriteres?

Denne artikkelen omhandler veiledning av nyutdannede lærere. Bakgrunnen for studien er et ønske om å utvikle ny kunnskap om den norske veiledningsordningen for nyansatte, nyutdannede lærere.

Fagfellevurdert

Når skolens behov blir viktigere enn formell kompetanse: Hvordan veilede nyutdannede lærere til å undervise i skolefag de ikke har?

Det er svært viktig at arbeidsgiver tilrettelegger arbeidsforhold og organisering av veiledningsstøtte for nyutdannede lærere. I denne undersøkelsen har man sett spesielt på den faglig-profesjonelle

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Klasseledelse (1)
  • Kollegaveiledning (2)
  • Lærerutdanning (1)
  • Ny som lærer (2)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (2)

Artikkelforfatter

  • Merete Føinum (2)
Utdanningsforbundet logo
Login ikon
Leselist ikon Utropstegn ikon Login ikon Login ikon Avhuking icon
Leselist ikon Liker ikon Dele ikon
Åpne Lukke

KONTAKT OSS

 

post@utdanningsforskning.no 

 

Tlf: 24 14 20 00 

 

FØLG OSS PÅ TWITTER OG FACEBOOK 

 

 

OM UTDANNNINGSFORSKNING.NO  

Utdanningsforbundets nettside Utdanningsforskning.no presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Målet er at det skal bli lettere å finne fram til forskning som er relevant for deres hverdag og nettstedet skal løfte fram forskning som styrker kvaliteten i barnehagen, skolen og den høyere utdanningen.

Om nettstedets redaksjonelle prinsipper.

test

×


Glemt passord
×

Nytt passord

Skriv inn din registrerte e-postadresse, så sender vi nytt passord. Det kan ta opptil flere minutter før nytt passord genereres. Dersom du fremdeles ikke har mottatt mail fra oss, vennligst sjekk spamfilter og ta eventuelt kontakt med post@utdanningsforskning.no for ytterligere bistand.


×