Artikkel Hete, tørke, stormer og flom får barn til å gjøre det dårligere på skolen Klimaendringer skader barns skoleresultater verden over, viser UiO-forskere i en ny studie i tidsskriftet Nature Climate Change. Publisert: 04.07.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast Podkast: – En time naturfag ekstra i uka hadde gjort enormt Rekrutteringen av realfagslærere og andre realister nærmer seg et kritisk nivå. – Gi norske elever mer naturfagsundervisning, slik de gjør det i nabolandene, foreslår forskere. Publisert: 18.04.2023 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast Studieval: Dette seier ekspertane Karriererettleiar Gisle Hellsten oppfordrar foreldre og nittenåringar til å senkje skuldrene, og sjå på valget som et gledeleg dilemma framfor eit skjebnetungt lodd. Publisert: 25.04.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast Heimeskulen under «lockdown»: stor variasjon og dårlegare opplæring – Ved neste lockdown må lærarane ha retningslinjer på kva ein vanleg skuledag heime skal innebere, seier forskar Marte Blikstad-Balas. Ho får støtte av heimeskulemamma Øyunn Syrstad Høydal. Publisert: 09.09.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo