Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Podcast (2)
  • Artikkel (1)

Artikkeltema

  • Organisering (3)
  • Motivasjon (2)
  • Læreplaner (1)
  • Naturfag (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Selvregulering (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (3)

Artikkelforfatter

  • Monica Bjermeland (3)
Artikkel

– Læreplanverket har på mange måter landet helt greit

– Men det er ulike praksiser i kommunene og på skolene, og arbeidet er ikke helt i mål, sier forsker Ann Elisabeth Gunnulfsen.

Publisert: 06.03.2025 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast

Podkast: – En time naturfag ekstra i uka hadde gjort enormt

Rekrutteringen av realfagslærere og andre realister nærmer seg et kritisk nivå. – Gi norske elever mer naturfagsundervisning, slik de gjør det i nabolandene, foreslår forskere.

Publisert: 18.04.2023 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast

Heimeskulen under «lockdown»: stor variasjon og dårlegare opplæring

– Ved neste lockdown må lærarane ha retningslinjer på kva ein vanleg skuledag heime skal innebere, seier forskar Marte Blikstad-Balas. Ho får støtte av heimeskulemamma Øyunn Syrstad Høydal.

Publisert: 09.09.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo