Fagfellevurdert Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag Norsk lærerutdanning har i lang tid blitt kritisert for et spenningsforhold mellom teori og praksis (for eksempel Thorsen, 2012). En utfordring blir å utvikle en grunnskolelærerutdanning som i større grad forbereder studentene på det arbeidet de skal gjøre i klasserommet. Publisert: 26.10.2018 Hentet fra Uniped 04/2018
Fagfellevurdert Kartlegging av læreres kunnskap er ikke enkelt Dersom en skal måle og studere kunnskapene til norske matematikklærere, er det viktig å ha et kritisk blikk på hvilken kunnskap som skal måles, hvordan denne kunnskapen eventuelt skal måles, og ikke minst hvorfor. Publisert: 23.01.2015 Hentet fra Acta Didactica
Fagfellevurdert Lærerstudenters refleksjoner om utvikling av læringsfellesskap Denne artikkelen belyser hva lærerstudenter trekker fram når de i etterkant diskuterer hva som har påvirket læringsfellesskapet i praksisgruppa i løpet av en praksisopplæringsperiode i lærerutdanningen. Publisert: 25.11.2014 Hentet fra Uniped
Fagfellevurdert Fra "de" til "vi" - fokus i lærerstudenters refleksjoner før og etter en praksisperiode i matematikk - Hvilke endringer av fokus finner vi i lærerstudenters refleksjoner før og etter en praksisperiode i matematikk? Publisert: 12.02.2014 Hentet fra FoU i praksis 2013 conference proceedings