Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • Matematikk (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)

Artikkelforfatter

  • Siv Svendsen (1)
Fagartikkel

Bevisets stilling i matematikkundervisningen

Det matematiske bevis blir gjerne omtalt som kjernen i matematikken. I ny læreplan kan det matematiske beviset først og fremst finnes igjen i kjerneelementet resonnering og argumentasjon. I grunnskolen blir utfordringen å presentere dette temaet på en slik måte at elevene får en alderstilpasset og anvendbar forståelse av matematiske bevis.

Publisert: 25.09.2020 Hentet fra Bedre skole 1/2020
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo