Artikkel Evalueringen av seksårsreformen: Slik kan skolen bli bedre for de yngste elevene Forskerne foreslår flere pedagoger, rom som gjør det mulig å leke inne, og mer høytlesning. Publisert: 27.09.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Evalueringen av seksårsreformen: Barna ønsker seg mer lek i klasserommet Barna i førsteklasse ønsker seg mer leketid i skoletiden, spesielt inne. Det kommer frem i en ny rapport om seksårsreformen. Publisert: 28.11.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Førsteklasse siden seksårsreformen: Mindre fri lek, mer lærerstyrt og mer bokstavlæring Den frie leken har fått mindre plass, og læreren styrer mer av aktiviteten i klasserommet. Samtidig møter dagens seksåringer en mer variert skolehverdag der læreren tilrettelegger for både lek og læring. Publisert: 05.01.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Fagartikkel Barnebøker kan gi pusterom fra kjønnsrollene Barnehagene bør tilby mer utfordrende litteratur, mener førstelektor ved barnehagelærerutdanningen. Publisert: 17.03.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Voksne bør involvere seg mer i barnas lek Hvor aktivt bør voksne involvere seg i lek og andre situasjoner? Barnehageforsker har gode råd. Publisert: 19.05.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet