Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Kronikk (1)

Artikkeltema

  • Oppvekst og levekår (2)
  • Arbeidsvilkår (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Læreplaner (1)
  • Organisering (1)
  • Rådgivingstjeneste (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • forskning.no (1)

Artikkelforfatter

  • Stine Ekornes (2)
  • Ane Bergset Mandal (1)
  • Maja Sandmo Grip (1)
  • Marianne Tevik Singstad (1)
Fagartikkel

Ny opplæringslov: Elevens rett til rådgiving om sosiale og personlige forhold

I ny opplæringslov er formuleringene knyttet til elevens rett til rådgiving om sosiale og personlige forhold betydelig endret. Dette medfører økt uklarhet om hva rådgivingen skal innebære, og hvorvidt den er tilstrekkelig.

Publisert: 09.04.2025 Hentet fra Bedre skole 4/2024
Kronikk

La læreren få være lærer, ikke sosialarbeider!

KRONIKK: Lærere må ofte fungere både sosialarbeidere, miljøterapeuter, helsesykepleiere, psykologer, konfliktløsere og familieveiledere. Vi trenger heller flere sosialfaglige ansatte i skolen.

Publisert: 24.06.2022 Hentet fra forskning.no
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo