Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (2)
  • Faglig og administrativt støttesystem (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Ledelse (1)
  • Organisering (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (1)

Artikkelforfatter

  • Trude Kringstad (2)
  • Marthe Lønnum (1)
  • Toril Frafjord Hoem (1)
  • Vibeke Lorentzen (1)
Fagfellevurdert

Hvilke forhold påvirker lærerspesialistens arbeid? En nærstudie av 25 logger skrevet av lærere på videreutdanning for lærerspesialister i norsk

Hvilke forutsetninger bør være til stede for at lærerspesialistene skal kunne fungere som bidragsytere i skolebasert kompetanseutvikling?

Publisert: 09.12.2021 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 15) 2/2021
Fagartikkel

Videreutdanning til lærerspesialist - Om å bli profet i eget land

En lærerspesialist skal være faglig oppdatert og bidra til økt kompetanse på egen skole. Men ikke alle er like komfortable med å ha rollen både som kollega og veileder. Derfor har man ønsket å finne ut hvordan lærerspesialistene kan styrkes i rollen sin som endringsagenter på skolene.

Publisert: 10.01.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo