Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Omtale (3)

Artikkeltema

  • Arbeidsvilkår (3)
  • Forskning og metode (2)
  • Klasseledelse (2)
  • Atferd (1)
  • Ledelse (1)
  • Motivasjon (1)
  • Organisering (1)

Artikkelkilde

  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • Lesesenteret (1)
  • OsloMet - storbyuniversitetet (1)

Artikkelforfatter

  • Aina Rødal (1)
  • Elisabeth Rongved (1)
  • Kari Aamli (1)
  • Marika Vartun (1)
Omtale

60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet

Elever rapporterer at uro i skolen er et utbredt problem og at lærere strever med å håndtere dette.

Publisert: 08.05.2018 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Omtale

Etterlengtet forskning på effekten av flere lærere i klasserommet

Hva har det å ha flere lærere i klasserommet å si for elevenes utvikling i lesing og skriving? Spørsmålet vekker engasjement, men kunnskapen mangler. Nå skal 6000 norske førsteklassinger være med på å finne svaret, i forskningsprosjektet Two Teachers.

Publisert: 12.07.2016 Hentet fra Lesesenteret
Omtale

Alene med krenkelsene

Lærere som blir krenket av elever, opplever mangel på støtte fra rektor og lærerkollegaer.

Publisert: 26.02.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo