Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (10)
  • Fagfellevurdert (5)
  • Kronikk (2)
  • Omtale (2)
  • Podcast (2)
  • Blogg (1)
  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • Barnehage (23)
  • Digitalisering (23)
  • Lesing og muntlig ferdighet (4)
  • Lek (3)
  • Lærerutdanning (3)
  • Barnetrinn (2)
  • Demokrati og medvirkning (2)
  • Muntlig språk (2)
  • Samspill og relasjoner (2)
  • Studieforberedende (2)
  • Ungdomstrinn (2)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (2)
  • Faglig og administrativt støttesystem (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Læremidler (1)
  • Matematikk (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Organisering (1)
  • Religion/etikk/filosofi (1)
  • Rådgivingstjeneste (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Skriving (1)

Artikkelkilde

  • Første steg (4)
  • Lesesenteret (3)
  • Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger (2)
  • Læringsmiljøsenteret (2)
  • Nordic Journal of Digital Literacy (2)
  • Nordisk barnehageforskning (2)
  • Utdanningsforbundet (2)
  • Høgskulen på Vestlandet (1)
  • OsloMet - storbyuniversitetet (1)
  • Psykologi i kommunen (1)
  • Universitetet i Agder (1)
  • Vetuva (1)
  • forskning.no (1)

Artikkelforfatter

  • Marianne Undheim (3)
  • Anne Liv Kaarstad Lie (1)
  • Elisabeth Rongved (1)
  • Henriette Jæger (1)
  • Ina Midttveit (1)
  • Kari Aamli (1)
  • Kjetil S. Grønnestad (1)
  • Kristin Holte Haug (1)
  • Line Fredheim Storvik (1)
  • Maria Gilje Strand (1)
  • Oddbjørn Knutsen (1)
  • Pekka Mertala (1)
  • Siw Ellen Jacobsen (1)
  • Trude Hoel (1)
  • Utdanningsforskning.no (1)
  • Vigdis Alver (1)
  • Vigdis Vangsnes (1)
Artikkel

Danning skjer gjennom refleksjon

Etiske refleksjonar om IKT er ein naturleg del av kvardagen i barnehagen, meiner forskar Svein Sando. – Vi må finne balansen mellom for mykje og for lite. Mellom å vere for romslege eller for tilbakehaldne. Det gjer vi best gjennom å snakke med barna.

Publisert: 03.05.2016 Hentet fra Vetuva 2016
Fagartikkel

Digitale medier i barnehagen

Barnehagens bruk av digitale medier er svært varierende og lite forpliktende.

Publisert: 02.02.2016 Hentet fra Første steg 2/2016
Omtale

Flere blikk på digitale verktøy

Stipendiat Tove Lafton mener bruk av digitale verktøy i barnehagen må sees fra flere synsvinkler og ikke bare som udelt positivt eller udelt negativt.

Publisert: 20.01.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
  • «
  • 1
  • 2
  • »
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo