Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)
  • Omtale (1)

Artikkeltema

  • Barnehage (2)
  • Forskning og metode (2)
  • Tester og kartlegging (2)
  • Profesjonsetikk (1)

Artikkelkilde

  • Høgskolen i Østfold (1)
  • Vetuva (1)

Artikkelforfatter

  • Nina Skajaa Fredheim (1)
Artikkel

Når barnet blir gjort til studieobjekt

Under pedagogisk dokumentasjon er det en risiko for at barn blir mer studieobjekter enn subjekter. Som barnehagelærer må du også rette blikket mot deg selv, ikke bare mot barnet, mener forsker.

Publisert: 02.05.2016 Hentet fra Vetuva 2016
Omtale

Barnehagelærerens skjønnsvurdering i møte mellom profesjon og politikk

- Jeg har fokusert på barnehagelæreren sin profesjonsutøvelse i en moderne politisk kontekst. I denne sammenheng har jeg undersøkt ulike forhold rundt vurdering i barnehagens virksomhet, forteller høgskolelektor og stipendiat Bente Ulla, ved Avdeling for lærerutdanning, ved Høgskolen i Østfold.

Publisert: 08.12.2015 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo