Fagfellevurdert Barnehagelæreres profesjonsspråk i foreldresamtalen: Faglig nok for hvem? Hva kjennetegner barnehagelærerens profesjonsspråk i foreldresamtalen, og hvordan kan samtaleanalytisk forskning bidra til større nyanser i debatten om profesjonsspråkets faglighet? Publisert: 21.05.2024 Hentet fra Forskning og Forandring (Vol. 7) 1/2024
Artikkel – Berekraft i barnehagen må vere meir enn søppelsortering I norske barnehagar skal berekraft vere eit gjennomgåande tema og verdigrunnlag. Men barna lærer ofte berre å rydde avfall, viser forsking. Publisert: 04.03.2024 Hentet fra Høgskulen i Volda
Fagfellevurdert Hvordan forstå progresjon i barnehagens rammeplan Hvilke betingelser gir målformuleringer i rammeplanens fagområder for barnehagepersonalets arbeid med progresjon? Publisert: 28.02.2023 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 20) 1/2023