Artikkel Bruk av CLASS i barnehagen førte til økt samspillskvalitet Samspillskvaliteten mellom barna og de ansatte i barnehagen økte ved bruk av observasjonsverktøyet CLASS, viser funn fra en ny doktorgrad. Publisert: 12.04.2024 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Artikkel Hvordan vet du om barnet ditt går i en god barnehage? Over 90 prosent av norske barn går i barnehage, men hvordan vet man at barnehagen er god? UiS-forskere svarer på hva som kjennetegner kvalitet og hva foreldre kan se etter. Publisert: 18.03.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Kritisk blikk på tidlig innsats Tidlig innsats er blitt viktigere i barnehagen. Det kan også ha noen negative sider, mener forsker. Publisert: 22.01.2019 Hentet fra Vetuva 2019
Artikkel Ledelse i barnehagen i møte med pålagte pedagogiske verktøy og program Styrere får en tydelig rolle som både faglig og strategisk leder når barnehagene pålegges å bruke å bruke spesifikke verktøy innenfor det pedagogiske feltet. Publisert: 10.06.2016 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Artikkel Leter etter problemer hos barna Usikkerhet rundt begrepet tidlig innsats fører til at barnehagelærere leter etter vansker hos barna som de ikke trenger. Publisert: 27.01.2016 Hentet fra Første steg 1/2016