Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Bygg og arkitektur (2)
  • Forskning og metode (2)
  • Barnehage (1)
  • Lek (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Læremidler (1)
  • Læreplaner (1)
  • Muntlig språk (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Nordic Journal of Literacy Research (1)

Artikkelforfatter

  • Christine B. Østbø Munch (1)
  • Idunn Bøyum (1)
  • Marit Holm Hopperstad (1)
  • Marit Semundseth (1)
  • Åse Kristine Tveit (1)
Fagartikkel

Skulebibliotekar og lærar − fire nivå for samarbeid

Skulebibliotekaren sitt mål er mellom anna å styrke kompetanse og ferdigheiter hos elevane i utforsking, kjeldekritikk og lesing. Så korleis kan lærar og bibliotekar arbeide saman for å nå målet? Ein studie viser ulike døme på samarbeid.

Publisert: 16.01.2025 Hentet fra Bedre skole 2/2024
Fagfellevurdert

Barnehagens garderobe som semiotisk landskap – og et sted for barns literacy?

I barnehagen har det uformelle hverdagslivet stor betydning for barns læring. Dette er et perspektiv som innebærer å kunne se et didaktisk potensial for læring i alle situasjoner i alle barnehagens rom, inkludert garderoben.

Publisert: 10.03.2023 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 8) 2/2022
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo